دکتر آلمن و مخترع شیرازی

photo_2016-05-18_08-45-11

مخترع شیرازی موفق تولید انبوه نانوکیسه زباله آنتی باکتریال، ضد گربه و تجزیه پذیر شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان فارس، با هدف حمایت از محیط زیست و بهبود شرایط بهداشت محیط، مخترع شیرازی تحت حمایت بنیاد نخبگان استان فارس موفق به تولید کیسه زباله آنتی باکتریال، ضدگربه و تجزیه پذیر در طبیعت با استفاده فناوری نانو شد.
مهدی شبانکاره مخترع برتر تحت حمایت بنیاد نخبگان فارس در این خصوص گفت: با الهام گیری از فناوری نانوسلامت و بهره برداری از مواد طبیعی، موفق به طراحی و تولید انبوه این محصول شدیم. این کیسه زباله با عنوان “دکتر آلمن” از مواد پلیمری ۱۰۰درصد بهداشتی تشکیل شده است که به منظور جلوگیری از فعالیت میکرروب ها و باکتری ها، از خاصیت آنتی باکتریال نیز برخوردار است که این خاصیت به واسطه مواد گیاهی ضدمیکروب پایدار ایجاد شده است. همچنین بهره مندی از خاصیت تجزیه پذیری و بازگشت پذیری به طبیعت در مدت زمانی کمتر از یکسال در مقایسه با دیگر محصولات موجود در بازار که تجزیه آنها معادل چهارصدسال زمان نیاز دارد بر ویژگی هایی این اختراع افزوده است.
شبانکاره گفت: از دیگر خصوصیات این اختراع می توان به خاصیت ضدگربه، موش و حشرات اشاره کرد. خاصیتی که به موجب رایحه دورکننده حیوانات موذی و حشرات، باعث جلوگیری از هجوم این موجودات به کیسه زباله می شود.
خواص ضدبو، ضدچکه، مقاومت بالا و تحمل وزن بیش از ۱۵ کیلوگرم از دیگر خصوصیات این کیسه زباله بهداشتی و دوستدار محیط زیست است که با عنوان “دکتر آلمن” به بازار خواهد آمد.
این مخترع شیرازی تا کنون ۳۰ اختراع را به ثبت رسانده که بسیاری از این اختراعات در جشنواره های متعددی از جمله جشنواره اختراعات فاینکس، جشنواره علم تا عمل و جشنواره اختراعات خلیج فارس بنیاد ملی نخبگان برگزیده شده است. همچنین وی با استفاده از تسهیلات تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و همچنین تسهیلات ایده محوری پارک علم و فناوری فارس موفق به تولید انبوه تعدادی از اختراعات خود و دریافت تاییدیه دانش بنیان شده است.

(متن روزنامه خبرجنوب، ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ ، صفحه ۷ )