فعالان محیط زیست ،مردم را،به استفاده از پلاستیکهای تجدید پذیر و کیسه های پارچه ای ترغیب نمودند

۱۳۹۵/۳/۱۷ دوشنبه

در دومین روز از هفته محیط زیست فعالان محیط زیست ،مردم را،به استفاده از پلاستیکهای تجدید پذیر ترغیب نمودند.

                                  
در دومین روز از هفته   محیط زیست ،   کارشناسان روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و اعضای تشکل مردم نهاد پاکسازان طبیعت فارس در سطح شهر شیراز حضور یافتتند و ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص هفته محیط زیست بر اهمیت حفظ زمین به عنوان تنها کره خاکی و حفظ محیط زیست و سلامت تاکیدنمودند.
به گفته دکتر حمزه ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس :باتوجه به این که بدون مشارکت شهروندان دستیابی به محیط زیست سالم و بانشاط امکان پذیر نمی باشد   ،دومین روز هفته محیط زیست با عنوان (روز مردم و محیط زیست ) در استان فارس نامگذاری شد. کارشناسان روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس و تشکل مردم نهاد پاکسازان طبیعت    با در دست داشتن پوسترهایی از تصاویر زمین،و نمونه هایی از مناظر آلوده شده توسط پلاستیک ها و پیامدهای استفاده غیر مناسب از ظروف پلاستکی در سطح  شیراز   حضور یافتند و با ارائه کیسه های پارچه ای به شهروندان و کیسه های تجدید پذیر آنتی باکتریال  ،آنها را به استفاده از کیسه های پارچه ای بادوام به جای پلاستیک ها و پلاستیک های تجدید پذیر  ترغیب و تشویق نمودند.
درا ین برنامه آموزشی چهره به چهره که با استقبال بی نظیر شهروندان دوستدار محیط زیست در شهر شیراز همراه بود  ،آموزشگران   ،باقشرهای مختلف مردم به گفتگو پرداخته وشهروندان را با پیامد های غیر قابل جبران استفاده از پلاستیک ها و ظروف پلاستیکی یکبار مصرف آشنا نموده و مشارکت مردم را در جهت حفظ محیط زیست استان و کشور ارزنده دانستند و به شهروندان پیگیر و دوستدار محیط زیست کیسه های پارچه ای بادوام و کیسه های پلاستیکی تجدید پذیر و کتابچه زیست محیطی  هدیه شد.
  آشتی شیرازیها با محیط زیست  و آگاهی بخشی ایشان از پیامدهای منفی پلاستیکها ،   از اوایل صبح آغاز شده و تا عصر  ادامه خواهد داشت.

Untitled